View unanswered posts | View active topics It is currently Sun 19.11.2017, 10:38



Reply to topic  [ 17 posts ] 
Calamity Trigger: Iron=Tager 
Author Message
User avatar

Joined: Fri 17.02.2006, 18:56
Posts: 197
Location: Suomi, Helsinki
Height: 240 cm
Weight: 550 kg
Blood Type: Natural Oil
Origins: Unknown (doesn’t remember)
Birthday: November 27 (date of creation)
Hobby: Bottle-ships
Likes: Kokonoe (his creator)
Dislikes: Salt Water

Originally the leader of a battle unit which revolved around physical combat, Tager was forced to withdraw from the front lines after sustaining a mortal wound in the Ikaruga Civil War. He was brought back from the brink of death at the hands of the scientist "Kokonoe" and revived as a cyborg, and is currently assigned to a combat unit under the direct control of Kokonoe. He seems to be pursuing Ragna, though his goals are entirely unclear.

http://s1.zetaboards.com/blazblue/pages/tager_data/ Tager Frame Data

_________________
lol this combo is in easy lvl. try in maniac ^_^
[23:53] <WuMing> ime paskaa Lari~
[23:53] <WuMing> et osaa Lari~ muutaku flamee ja spammaa


Sat 18.04.2009, 22:56
Profile
User avatar

Joined: Fri 17.02.2006, 18:56
Posts: 197
Location: Suomi, Helsinki
Numerot tarkoittavat suuntia numpadin mukaan:
Code:
7 8 9
4 5 6
1 2 3


7 on taakse yläkulmaan, 9 eteen yläkulmaan, 5 neutraali, 6 eteenpäin, 2 suoraan alas, jne...

CH = counterhit
RC = Rapid cancel
j.XX = hyppyliike XX

- tarkoittaa gatlingia edeltävästä liikkeestä ja -> tarkoittaa linkkiä, eli liikettä ei voi suoraan cancellata edeltävästä.

Code:
2A-2B-2C-623C -> 6C-5D
2A CH-C-236A236A RC -> C-623C

5A-5B-41236D -> 2C-623C

2B-2C-623C -> 6C-5D
2B-3C RC -> 6C-623C

6A-2C-623C -> 6C-5D

2D RC -> 6A-2C-623C

5D CH (wallbounce)-236B -> C-6A-623C
                        -> C-236236B-236236B

j.B -> 2B-2C-623C
j.B-j.C -> 5C-236A236A

j.C CH tai j.D CH -> 6A-2C-623C -> 236B236A RC 6C-41236D -> 2C-623C

j.2C CH -> 2B-2C-623C (toimii myös ilman CH:ta jos tekee j.2C:n juuri ennen laskeutumista)
     RC -> j.2C -> 2B-2C-623C

360A -> 5C-5D (Rachel)
360A -> 2B-41236D -> 2C-623C (Tager)

360B -> 236A236A RC -> 5C-623C
     -> 2B-41236D -> 2C-623C (Ragna, Bang ja Tager, ehkä muutama muukin)

236A236A RC -> 5C-623C
236A236A RC -> 236B -> 2C-623C
236B -> 2B-2C-623C
     CH -> 6A-2C-623C

B+C-236B -> 5C-236A -> 2B-2C-623C (ajoitus vaihtelee hahmojen mukaan)
   -236B -> 5C-2D
   -236B -> 5C-2D
   -623C -> 6C-5D (ei burstattavissa 6C:hen asti)

j.B+C -> j.2C -> 2B-2C-623C (useimpiin, helppo, ei KD:ta)
      -> j.B -> 5C-623C -> 2D (Ragna, Bang, Hakumen, Jin, Rachel, Arakune)
      -> 2B-2C-623C -> 2D (V-13, Litchi, Noel)
      -> j.2C -> 5B-41236D -> 2C-623C (Carl)
      -> j.C ohi -> 2B-2C-623C -> 6C-5D (Hakumen)


Kyykyssä olevaan:

Code:
6B-6C-623C -> 6C-D
2A-C-6A-236A -> 2A-C-6A-236A236A


Hahmokohtaisia taktiikoita

    Noel
  • Kaikki D lyönnit ovat projektileja joten sledge menee niistä läpi.
  • 3C on rankaistavissa GETBillä tai 360B:llä.
    Tager
  • j.B tuhoaa sekä colliderin, että vähän viivytettynä myös backdashin, tästä voi jatkaa myös j.C:hen ja comboon.
  • j.A osuu seisovaan Tageriin. j.A-j.B-j.C on hyvä painostukseen.
  • Backdash on hyvä Tageria vastaan, koska kaikki iskut ovat hitaita ja helppoja rankaista.
  • Tageriin toimii combo 360A-2B-41236D -> 2C-623C
  • Tager on iso ja Atomic Collider osuu helposti hyppäävään Tageriin.
    Ragna
  • Sekä Inferno Divider, että Hell's Fang on rankaistavissa 5D:llä torjuttuna.
  • Dead Spike on projektile, josta voi reaktiolla mennä läpi sledgellä.
    Hakumen
  • Hakumenin backdashissa ei ole kuolemattomuuksia joten sitä ei yleensä käytetä -> 360A/hyppäämisen esto -mixup toimii hyvin.
  • Ennakoidut counterit on mahdollista tuhota Tager Drivereilla.
  • 6C rankaistavissa IB:llä 5C:llä ja sparkilla. 2C rankaistavissa IB:llä j.2C:llä.
    V-13
  • Melkein kaikki V:n projektilet on rankaistavissa sparkilla ennakoituna = säästä spark, koska V tulee olemaan paljon passiivisempi kun se sinulla on. Tai sitten vaan hurautat sparkilla päin näköä jos V jatkaa hyökkimistään.
  • Sledge Hammer on hyödyllinen, mutta väärältä etäisyydeltä tehtynä sitä voidaan rankaista.
  • V:n backdash on hidas palautumaan. Rankaistavissa sparkilla ja muullakin... läheltä.
  • Pikku hypyt ovat hyödyllisempiä kuin superhypyt. Älä myöskään käytä j.C:tä etenemisen nopeuttamiseksi ellei V ole jo kaatunut maahan, koska V:n on helppo ampua sinut ilmasta alas.

_________________
lol this combo is in easy lvl. try in maniac ^_^
[23:53] <WuMing> ime paskaa Lari~
[23:53] <WuMing> et osaa Lari~ muutaku flamee ja spammaa


Sat 18.04.2009, 23:14
Profile
User avatar

Joined: Fri 17.02.2006, 18:56
Posts: 197
Location: Suomi, Helsinki
GETB toimaa rankaisuna melkeensä mihin vaan, joten en sitä nyt tähän laita. Mainittakoon, että mistä tahansa liikkeestä josta saa 360B:n, saa myös 720C:n, ja jokaisesta liikkeestä, josta voi rankaista 5D:llä (tai millä tahansa muulla liikkeellä), saa läheltä 720C:n.

CH = Counterhit
IB = Instant Block


Tager

    360A
  • 5D CH
    236236B
  • 5D CH
  • 360B

Ragna

    623 C/D
  • 360B
  • 5D CH
    214A
  • IB 360B
    214A214D
      Läheltä:
    • 5D CH
      Kaukaa:
    • IB 5D CH
    214B
  • 360B
    214B214D
  • 360B
    632146D 1. isku
  • 360B

Jin

    623C
  • 5D CH
    623D 1. isku
  • 360A
  • IB 360B
    623D 2. isku
      Vierestä:
    • 5D CH
      Kaukaa :
    • IB 2D CH
      Kaukaa, magnetisoitu:
    • 5D CH
      Max hold:
    • j.D CH
    214A/B/C/D
  • IB 360B

Litchi

    623D
  • 5C CH-2D

Noel

    3C
  • 360B

Taokaka

    214214C
  • 5D CH
    236236D
  • 5C CH-2D
  • IB 360B

Rachel

    2C
  • 5D CH

Arakune

    2C
  • 5D CH

Hakumen

    2C
  • IB late j.2C
    3C
  • 5C
    6C
  • IB spark
  • IB 5C
    632146C
  • Spark
  • 5C
  • 5D

_________________
lol this combo is in easy lvl. try in maniac ^_^
[23:53] <WuMing> ime paskaa Lari~
[23:53] <WuMing> et osaa Lari~ muutaku flamee ja spammaa


Mon 20.04.2009, 05:03
Profile
User avatar

Joined: Thu 01.04.2004, 19:33
Posts: 206
Location: Tampere
Tagerin superheitto tekee paljon lämää.


Thu 30.04.2009, 21:47
Profile
User avatar

Joined: Fri 17.02.2006, 18:56
Posts: 197
Location: Suomi, Helsinki
Eikö vua teekki? :smack: :thumbsup: :shock:

_________________
lol this combo is in easy lvl. try in maniac ^_^
[23:53] <WuMing> ime paskaa Lari~
[23:53] <WuMing> et osaa Lari~ muutaku flamee ja spammaa


Thu 30.04.2009, 21:47
Profile
User avatar

Joined: Thu 01.04.2004, 19:33
Posts: 206
Location: Tampere
:shock: :shock: :shock: :shock: Tekee ihan vituuusti. [P]


Thu 30.04.2009, 21:50
Profile
User avatar

Joined: Fri 17.02.2006, 18:56
Posts: 197
Location: Suomi, Helsinki
Hyviä Tagereita:
小路 a-choissa pyörivä mies ja FAB joka oli ennen Potemkin pelaaja. Välttäkää YUMUURAAAAAAAAAAAAA...! (gamechariotin Tager)

http://www.a-cho.com
http://www.nicovideo.jp
http://www.gamechariot.com

_________________
lol this combo is in easy lvl. try in maniac ^_^
[23:53] <WuMing> ime paskaa Lari~
[23:53] <WuMing> et osaa Lari~ muutaku flamee ja spammaa


Wed 20.05.2009, 01:20
Profile
User avatar

Joined: Fri 17.02.2006, 18:56
Posts: 197
Location: Suomi, Helsinki
Näin muuten parin tyypin tekevän A-2B -> jotai muuta pari kertaa! Oli aika cool, ihan selkeesti lukenu mun viestejä!

_________________
lol this combo is in easy lvl. try in maniac ^_^
[23:53] <WuMing> ime paskaa Lari~
[23:53] <WuMing> et osaa Lari~ muutaku flamee ja spammaa


Sun 24.05.2009, 19:55
Profile
User avatar

Joined: Fri 17.02.2006, 18:56
Posts: 197
Location: Suomi, Helsinki
Quote:
* 2B on 3 tason isku ja aiheuttaa seisoviin vastustajiin 17 framea hitstunnia, 5C:n pitäisi siis combottua siihen jolloin 2B-5C-236A-236A RC ja vaikka mitä olisi mahdollista... Mikseiköhän sitä käytetä? Lisäys: 3C on 17 framen liike ja se combottuu 2B:hen... en näe mitään syytä miksei tuokin toimisi. Paitsi se, että olen nähnyt väärin ja 2B-5C ei ole linkki.
* Jos yllä mainittu pitää paikkansa niin Tagerilla on aika hyvä high/low mixup loppujen lopuksi, johon voi vielä lisätä Gigantic Driverin kolmanneksi vaihtoehdoksi. Esim. 2A-2B/6B/360A/B/720C... jne. Kaikkea voi keksiä.
* 2B-3C on combo, RC:llä tuosta saisi turkasesti vahinkoa... Miksi VITUSSA kaikki Tager pelaajat sitten käyttävät 2B-2C:ta myös silloin kun ovat kantamalta pois? Saatana, YUMURA MINÄ TAPAN SINUT KUN TAPAAN :evil:
* Giga Break on siisti liike. Sitä voi käyttää AINA kun toisella on vähän healttia jäljellä, koska siinä ilmeisestikin on täydellinen kuolemattomuus pyörinnän aikana bursteja vastaan. Siistiä. Tämänkin ne horot jättävät käyttämättä...
* 2D RC olisi julmaa vahinkoa joka kerta kun se osuu; 2D RC 6A-2C-Atomic Collideriin vie jo melkeensä 50% Bangilta, eli tekee siis aivan sairaat lämät. Mutta enpä ole taaskaan nähnyt kuin FABin sitä käyttävän...
* 2B:llä on ylättävän hyvä kantama, melkeinpä näyttää olevan sama 2A:n kanssa ja 2A on vain 3 framea nopeampi, 2B antaa myös frameja +5 joten olisi melko hyvä poke, mutta sitäkään ei käytetä. :( Mie hajoon.


- 2B ei oo niin hyvä kantomoinen kun luulin, siltikin jättää plussille.
- 2B-3C on vähän sellanen, koska 2B-2C näyttää combottuvan melkein samoilta kohilta.
- Tuo kolmas kohta on kyllä totta.
- 2D RC tekee ihan sairasta vahinkoa.
- Ei ollukaan niin hyvä kun videoista näytti :(

Ja näin pikaisesti pelattuna muutama valituksen aihe:
- Magneettimittari menee nollille jos sua lyödään kesken Spark Boltin alkuanimaation, vaikkei se lähtiskään.
- Tuplahypyn puute rajoittaa liikkumista ja esim. air recoveryn jälkeen ei oo mitään tehtävissä muuta kuin pudota takas pressureen.

Siinäpä se.

_________________
lol this combo is in easy lvl. try in maniac ^_^
[23:53] <WuMing> ime paskaa Lari~
[23:53] <WuMing> et osaa Lari~ muutaku flamee ja spammaa


Fri 10.07.2009, 15:05
Profile
User avatar

Joined: Mon 26.01.2009, 22:31
Posts: 46
Location: Jyväskylä
Päsän perille saaminen oli kyllä paljon vaikeampaa kuin luulin. Esimerkiksi instant blockittujen ilmaiskujen jälkeen B-päsä tuntui whiffailevan aika paljon ja A-päsä on taas hitaampi (mutta kuolemattomampi) ja palkitsee vähemmän. En päässyt vielä kuitenkaan kokeilemaan kunnolla esim ilmaiskujen väistöä pohjassa pidetun A-päsän avulla. :?


Fri 10.07.2009, 17:51
Profile
User avatar

Joined: Fri 17.02.2006, 18:56
Posts: 197
Location: Suomi, Helsinki
Sautana wrote:
Päsän perille saaminen oli kyllä paljon vaikeampaa kuin luulin. Esimerkiksi instant blockittujen ilmaiskujen jälkeen B-päsä tuntui whiffailevan aika paljon ja A-päsä on taas hitaampi (mutta kuolemattomampi) ja palkitsee vähemmän. En päässyt vielä kuitenkaan kokeilemaan kunnolla esim ilmaiskujen väistöä pohjassa pidetun A-päsän avulla. :?


Oikeestaan sitä päsää ei kannata pidätellä kun ei kuiteskaa pidennä kuolemattomuusaikaa ja on muutenkin tarpeeks hidas, jos se menee läpi ilmaiskusta niin yleensä se aktivoituu vasta kun ne on jo maassa.

Noelin 2D:tä voi rankasta A päsällä kun vaan ennakoi sen, menee nätisti läpi :china:

_________________
lol this combo is in easy lvl. try in maniac ^_^
[23:53] <WuMing> ime paskaa Lari~
[23:53] <WuMing> et osaa Lari~ muutaku flamee ja spammaa


Sun 12.07.2009, 01:19
Profile
User avatar

Joined: Mon 26.01.2009, 22:31
Posts: 46
Location: Jyväskylä
Tässä nyt asioita, mitä ite vähän kokeillu tai tarkoitus kokeilla. Korjailla saa jos jotain erityistä löytyy. Enemmän tietoo mahdollisesti kun pääsen enemmän pelaamaan. :oops:

Spark bolt tuhoo kaikki projektiilit, joten se on tärkeä liike esimerkiksi V13 vastaan. Muuten projektiilejä voi tuhota sledgeillä (236A/B), mutta niitä voi kuitenkin tuhota normiosumilla, joten kannattaa käyttää harkitusti ja tarpeeksi lähellä. B-sledgellä on hyvä range ja turvallinen blockissa, mutta se lähtee vähän hitaasti. A-sledge (blockissa vähän miinuksilla) on nopea, mutta huono rangeltaan. Magnetismin lataus 421B kanssa autoguardaa kanssa hyvin projektiileja. Huomasin kanssa että 6A:n hohtava osa tuhoo projektiilejä, mikä kannattaa pitää mielessä.

6C:llä voi ennakoida backdashaamista hyvin, koska kantama on pitkä ja combottuu suoraan Atomic Collideriin.

Anti-airaaminen Tagerilla on aika vaikeeta, mutta yrittää kannattaa esimerkiksi 6A:lla tai jos tuntee itseään yhtään onnekkaaksi niin voi yrittää antiairata ennakoidulla 2C:llä, joka CH:na antaa mahdollisuudet hyvään comboon. 2C:ta kannattaa heitellä silloin tällöin, muttei spammia. Blockattuna voi cancelittaa esimerkiksi sledgeihin tai drive-liikkeisiin. 5A on myös nopea liike, niin sitä kannattaa yrittää käyttää. Ilmaheitosta en osaa vielä sanoa mitään.

720-superi on todella hieno liike. Sen perille saaminen on vain vaikeaa. Blazbluessa 720-pyöräytystä ei voi tehdä seisaalteen, joten se täytyy bufferoida. 5B:tä ja 2B:tä ei voi jump-canceloida, joten ne ovat hyviä buffereita (2B +5 blockissa ja 720 5f startup). 2D on myös ihan hyvä heittotick etenkin magnetisoituun viholliseen, koska se vetää puoleensa ja on myös vain vähän miinuksilla. Noi eivät oo kuitenkaan mitään varmoja nakkeja, sillä GETB:stä voi paeta hyppäämällä. Burstista yksi siisteimmistä rankasuista olisi ennakoida burst 421B-chargella ja bufferoida 720-superi chargen recoveryn aikana, mutten ole päässyt vielä kokeilemaan. :cry:


Mon 13.07.2009, 19:32
Profile
User avatar

Joined: Fri 17.02.2006, 18:56
Posts: 197
Location: Suomi, Helsinki
Sautana wrote:
Spark bolt tuhoo kaikki projektiilit, joten se on tärkeä liike esimerkiksi V13 vastaan. Muuten projektiilejä voi tuhota sledgeillä (236A/B), mutta niitä voi kuitenkin tuhota normiosumilla, joten kannattaa käyttää harkitusti ja tarpeeksi lähellä. B-sledgellä on hyvä range ja turvallinen blockissa, mutta se lähtee vähän hitaasti. A-sledge (blockissa vähän miinuksilla) on nopea, mutta huono rangeltaan. Magnetismin lataus 421B kanssa autoguardaa kanssa hyvin projektiileja. Huomasin kanssa että 6A:n hohtava osa tuhoo projektiilejä, mikä kannattaa pitää mielessä.

6C:llä voi ennakoida backdashaamista hyvin, koska kantama on pitkä ja combottuu suoraan Atomic Collideriin.

Anti-airaaminen Tagerilla on aika vaikeeta, mutta yrittää kannattaa esimerkiksi 6A:lla tai jos tuntee itseään yhtään onnekkaaksi niin voi yrittää antiairata ennakoidulla 2C:llä, joka CH:na antaa mahdollisuudet hyvään comboon. 2C:ta kannattaa heitellä silloin tällöin, muttei spammia. Blockattuna voi cancelittaa esimerkiksi sledgeihin tai drive-liikkeisiin. 5A on myös nopea liike, niin sitä kannattaa yrittää käyttää. Ilmaheitosta en osaa vielä sanoa mitään.

720-superi on todella hieno liike. Sen perille saaminen on vain vaikeaa. Blazbluessa 720-pyöräytystä ei voi tehdä seisaalteen, joten se täytyy bufferoida. 5B:tä ja 2B:tä ei voi jump-canceloida, joten ne ovat hyviä buffereita (2B +5 blockissa ja 720 5f startup). 2D on myös ihan hyvä heittotick etenkin magnetisoituun viholliseen, koska se vetää puoleensa ja on myös vain vähän miinuksilla. Noi eivät oo kuitenkaan mitään varmoja nakkeja, sillä GETB:stä voi paeta hyppäämällä. Burstista yksi siisteimmistä rankasuista olisi ennakoida burst 421B-chargella ja bufferoida 720-superi chargen recoveryn aikana, mutten ole päässyt vielä kokeilemaan. :cry:


236B ei oo vaan turvallinen vaan plussilla blokissa. 236A ja B on molemmat turvallisia eli niitä ei voi rankasta, mutta 236B on vieläpä +3, 236A on -2.

Tuohon backdashien stuffaamiseen kelpaa hyvin 5D jos toinen on magnetisoitu, saat uudestaan magneetin ja myöskin lämät siitä osumasta backdashiin. Jos toinen kikkailee jotain tyhmää niin D CH:stä saa aikamoista lämää aikaseks. Voiskin lisätä comboihin...

_________________
lol this combo is in easy lvl. try in maniac ^_^
[23:53] <WuMing> ime paskaa Lari~
[23:53] <WuMing> et osaa Lari~ muutaku flamee ja spammaa


Tue 14.07.2009, 19:08
Profile
User avatar

Joined: Mon 26.01.2009, 22:31
Posts: 46
Location: Jyväskylä
Vahvistettu: 2B toimii suoraan B-sledgen normiosumastakin. 8)


Fri 24.07.2009, 14:17
Profile
User avatar

Joined: Fri 17.02.2006, 18:56
Posts: 197
Location: Suomi, Helsinki
Rankasulista pistetty alkuun. Lisäilkää jos on jottai lisättävää.

_________________
lol this combo is in easy lvl. try in maniac ^_^
[23:53] <WuMing> ime paskaa Lari~
[23:53] <WuMing> et osaa Lari~ muutaku flamee ja spammaa


Fri 25.09.2009, 11:18
Profile
User avatar

Joined: Sat 19.11.2005, 21:21
Posts: 136
Location: Illinois
Haku-menin 3C on -16 blokissa ja sitä ei voi cancelata mihinkään. Siihen saattaisi saada 5C:n rankasuna? En ole varma CH-statesta.


Fri 25.09.2009, 19:38
Profile
User avatar

Joined: Fri 17.02.2006, 18:56
Posts: 197
Location: Suomi, Helsinki
http://www.youtube.com/watch?v=ce73KRN1X3E&feature=PlayList&p=D6BD724448AB8D0C&index=0&playnext=1

Vastuksina monia eri hahmoja: Rachel, Litchi, Ragna, V-13, Taokaka ja Hakumen. Melkeinpä paras Tager mitä CT:ssä oli. Tästä eteenpäin sitten katsellaan CS videoita, mutta nämä ovat vielä hyödyllisiä kaikille Tager pelaajille, niin kauan kunnes CS tänne rantautuu.

Katsokaa!

_________________
lol this combo is in easy lvl. try in maniac ^_^
[23:53] <WuMing> ime paskaa Lari~
[23:53] <WuMing> et osaa Lari~ muutaku flamee ja spammaa


Mon 30.11.2009, 22:42
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 17 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.